صاحبان و وضعیت مالی شرکت
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
صاحبان و وضعیت مالی شرکت
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 17:51 | بازدید : 705 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

صاحبان و وضعیت مالی شرکت

اگر چه جی ون اندل و ریچ دوس در سال 1949 با پول مختصری شرکت AMWAY  را تاسیس و کارشان را از یک گاراژ شروع کردند، اکنون تاسیس یک شرکت بازاریابی شبکه ای پول هنگفتی نیاز دارد. مایکل شفیلد ، که تاکنون به بیش از 3000 شرکت بازاریابی شبکه ای مشاوره داده ، معتقد است تاسیس یک شرکت نیازمند حد اقل 250000 دلار است و البته برای بقا به بیش از اینها نیاز است . وی در توضیح این مسئله می گوید « امروزه بازاریابی شبکه ای به تجارتی تبدیل شده است که صاحبان این شرکتها را نه یک شبه بلکه آهسته آهسته به سود می رساند. و واقعیت این است که شرکتی که می خواهد در محیط تجارتی امروز رقابت کند، برای ادامه دادن به فعالیتش بین 500000 دلار تا یک میلیون دلار سرمایه لازم دارد .» پس بانکی که بشود به آن تکیه کرد کجاست ؟ چه کسی تامین کننده ی بودجه ی شرکت یا شرکت های مورد نظر شماست ؟ آیا سرمایه گذاری به عهده ی شخص خاصی است یا به عهده ی گروهی از سرمایه گذاران، یا یک سازمان یا یک موسسه ؟ جواب هر کدام از این سوالات یا مجموع آنها می تواند برای شما قانع کننده باشد. آنچه برای شما اهمیت دارد، دانستن این نکته است که چه کسانی حامی این تجارت هستند و اینکه آیا ارزش ها ، علایق و اصولشان با عقاید شما سازگاری دارد یا خیر؟

در مورد خاصی ، به دست آوردن این اطلاعات کار آسانی نیست . اما این بدان معنا نیست که شما نباید سوال به این روشنی را بپرسید که «:صاحب این شرکت چه کسی است ؟» اکثر شرکت های بازاریابی شبکه ای شرکت های خصوصی هستند و ممکن است این قبیل اطلاعات را رو نکنند . البته ممکن است این مسئله موجب شود که شما از خودتان بپرسید که «چه چیزی را می خواهند قایم کنند ؟» اگر آنها اسامی صاحب یا صاحبان شرکت را به شما نگویند ، احتمالاً از دادن اطلاعات دیگر هم سر باز می زنند . امروزه اکثر شرکت های سعی می کنند همه ی اطلاعات را بدهند.

شما نمی توانید با یک آدم بد ، معامله ی خوبی انجام بدهید . ممکن است در ابتدا خوب شروع کنید ، اما بالاخره تا قبل از پایان معامله، آن فرد بد زهرش را می ریزد و باعث تکدر خاطر یا سر درد شما می شود.

در ارزیابی یک شرکت بازاریابی شبکه ای ، شناخت نیت اصلی صاحبان مهم تر از هر عامل دیگری است . تام شرایتر ،«آل بزرگ»، نویسنده و مربی بازاریابی شبکه ای و یکی از صاحبان شرکت Nutritional for International  می گوید : «تنها چیزی که در بررسی یک شرکت بازاریابی شبکه ای واقعاً به درد شما می خورد ، دانستن نیت اصلی صاحبان شرکت است . وقتی شرکتی با مشکل مواجه می شود شرکت یکی از این دو کار را انجام می دهد:« پول را بر می دارد و فرار می کند یا اینکه زحمت میکشد و مشکلات را حل می کند تا شرکت دوباره راه بیفتد .». ال بزرگ ادامه می دهد: « حالا چطور صاحبان شرکتها را بشناسید ؟ متاسفانه کار آسانی نیست . اما می توانید از توزیع کنندگان ، کارمندان و فروشندگانی که مدت هاست در شرکت کار می کنند ، اطلاعات کسب کنید .» با وجود این اگر قصد ورود به شرکتی تازه تاسیس را دارید ، این شرکتها توزیع کنندگان و کارمندان قدیمی ندارند که سوالاتتان را از آنها بپرسید که آیا صاحب یا صاحبان شرکت در گذشته کجا کار می کرده یا آیا قبلاً شرکتی داشته اند. و سپس از فردی که صاحبان شرکت را می شناسد سوالاتتان را بپرسید.

وضعیت مالی شرکت

بهترین راه برای ارزیابی وضعیت مالی یک شرکت این است که آخرین صورت وضعیت های مالی آن شرکت را ببینیم . اما در اکثر موارد این گونه صورت وضعیت ها سندی نیست که بشود به آن تکیه کرد ، مگر اینکه آن شرکت دولتی باشد؛ در آن صورت می توانید اطلاعات مالی را از طریق اینترنت یا شاید موسسه های مربوط جمع آوری کنید . شرکت های دولتی اغلب اطلاعات مالی شان را بر روی سایت اینترنتی شان می گذارند . شرکت های خصوصی اغلب اوقات از فاش کردن این اطلاعات امتناع می کنند. با این حال از آنها بخواهید !

بیل پایک بزرگ می گوید اگر قصد داشت وارد شرکت بازاریابی شبکه ای دیگری بشود ، تنها سوال مهم دیگری که حتماً به دنبال جوابش می گشت ، این است: « آیا شرکت برای بقایش باید این یک هفته ی آتی را زور بزند؟» این اتفاق به ندرت اتفاق می افتد : بیل یکی از توزیع کنندگان شرکت youngevity است و درآمد زیادی دارد. این شرکت در کار فروش کالاهای ضد پیری است که برای« پاکسازی پوست، درمان سوختگی، پرورش اندام و زیبایی » مصرف می شوند.

بیل می گوید :« کلید ارزیابی یک شرکت این است : شرکت دولتی قانوناً ملزم است گزارشی از فعالیتش ارائه دهد. اگر یک شرکت غیر دولتی نخواست که شما را از چنین اطلاعاتی مطلع کند ، دست از تحقیق نکشید . مهم است که بدانید چه چیزی را از شما پنهان می کنند.»

سوالات دیگر برای تحقیق در مورد شرکت ها :

* دیون شرکت چه چیزهایی است ؟

* آیا میزان اعتبار شرکت خوب است؟

این سوالات می تواند به شما در تصمیم گیری برای ورود (یا عدم ورود) به یک شرکت کمک کند .

نظرات





|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 12
:: بازدید ماه : 563
:: بازدید سال : 1797
:: بازدید کلی : 27545